Google wspiera promocję przedsiębiorców na różne sposoby. Jednym z nich są wirtualne wizytówki, które można utworzyć za darmo, aby skuteczniej pozyskiwać klientów z wyników wyszukiwania i Google Maps. Jak stworzyć wizytówkę Google Moja Firma dla sklepu internetowego? Sprawdź instrukcję krok po kroku i przeczytaj, dlaczego warto założyć Profil Firmy w Google’u.
Z tego wpisu dowiesz się:
- czym jest Profil Firmy Google,
- dlaczego warto założyć wizytówkę dla sklepu,
- jak krok po kroku zrobić wizytówkę Google,
- czy Profil Firmy Google jest płatny.
Wizytówki Google Moja Firma – co to jest?
Dzięki Profilowi Firmy w Google (dawniej: Google Moja Firma) możesz stworzyć wirtualną wizytówkę przedsiębiorstwa, która wyświetla się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google’a i Google Maps, zachęcając potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty. Co prawda wizytówka Google Moja Firma powstała z myślą o lokalnych biznesach, np. sklepach stacjonarnych i salonach usługowych, ale wykorzystują ją także przedsiębiorcy prowadzący wyłącznie działalność online, w tym sklepy internetowe.
Wizytówka Google Moja Firma dla sklepu internetowego z zabawkami. Źródło: Google
Wizytówka Google Moja Firma dla sklepu internetowego i stacjonarnego. Źródło: Google
Potencjalny klient sklepu internetowego nie musi wpisać nazwy firmy w Google’u, aby zobaczyć Twoją wizytówkę. Wystarczy, że użytkownik wyszukiwarki użyje zapytania określającego profil Twojej działalności gospodarczej (np. „sklep zoologiczny”) lub związanego z Twoją ofertą (np. „ekspresy do kawy Warszawa”).
Lista wizytówek Google Moja Firma w zakładce „Miejsca” w wynikach wyszukiwania na zapytanie „sklep zoologiczny”. Źródło: GoogleLista wizytówek Google Moja Firma w zakładce „Miejsca” w wynikach wyszukiwania na zapytanie „sklep zoologiczny”. Źródło: Google
Co ważne, wizytówka w Google’u wyświetla się na frazy zawierające nazwę produktu i miejscowość. Takie zapytanie sugeruje, że dana osoba jest zainteresowana zakupem produktu w wybranej lokalizacji. Jeśli użytkownik wpisze wyłącznie nazwę produktu, ukażą mu się linki prowadzące do kart produktowych w sklepach internetowych.
Lista wizytówek firm w Google’u w zakładce „Miejsca” w wynikach wyszukiwania na zapytanie zawierające kategorię produktową i lokalizację. Źródło: Google
Dlaczego warto założyć wizytówkę dla sklepu internetowego w Google?
Profil Firmy w Google’u jest szczególnie wartościowy dla przedsiębiorców prowadzących sklep – zarówno stacjonarny, jak i internetowy. Potencjalni klienci, którzy chcą obejrzeć produkty na żywo lub porozmawiać osobiście z doradcami, mogą zerknąć na wirtualną wizytówkę firmy, aby sprawdzić:
- godziny otwarcia, zwłaszcza w okresach przedświątecznych czy wakacyjnych,
- adres i lokalizację na mapie Google’a,
- dane kontaktowe, w tym numer telefonu,
- opinie klientów,
- zdjęcia asortymentu,
- aktualny ruch, czyli orientacyjną liczbę klientów w sklepie stacjonarnym,
- najkrótszą trasę do lokalu,
- możliwość szybkiego odbioru osobistego zamówienia złożonego online.
Fragment wizytówki sklepu internetowego i stacjonarnego w Google’u prezentuje aktualny ruch w placówce i opinie klientów. Źródło: Google
Co ważne, Profil Firmy w Google’u pokazuje także odpowiedzi właściciela na pytania potencjalnych klientów, które mogą determinować, czy inne osoby odwiedzą sklep stacjonarny bądź złożą zamówienie w sklepie internetowym.
Przykładowe pytanie od potencjalnego klienta w wizytówce sklepu internetowego i stacjonarnego. Źródło: Google
Jak założyć wizytówkę Google dla sklepu internetowego?
Wejdź na Profil Firmy w Google’u i kliknij „Zarządzaj”. Google poprosi Cię o zalogowanie się na dedykowane konto, które jest niezbędne do zarządzania wizytówką firmy w Google Maps.
Założenie wizytówki firmy w Google’u wymaga zalogowania się na konto Google. Źródło: Google
Podaj nazwę firmy.
Podanie nazwy firmy w wizytówce Google. Źródło: Google
Określ rodzaj działalności gospodarczej: sklep online, sklep lokalny lub świadczenie usług u klientów.
Określenie rodzaju działalności gospodarczej podczas zakładania Profilu Firmy w Google. Źródło: Google
Jeżeli chcesz założyć wizytówkę Google, aby promować sklep internetowy, musisz spełnić następujące warunki:
- nie możesz prowadzić marketplace’u, w którym inne firmy promują i sprzedają swoje produkty,
- Twój asortyment nie może się znajdować na liście niedozwolonych produktów i usług,
- klienci mogą zapłacić za pomocą co najmniej jednej tradycyjnej formy płatności, np. karty debetowej, karty kredytowej lub przy odbiorze przesyłki, a proces transakcji musi być bezpieczny,
- użytkownicy nie powinni być przekierowywani do innej witryny,
- klienci powinni mieć dostęp do warunków zakupów, w tym zasad reklamacji i zwrotów.
W kolejnych krokach określ co najmniej jedną kategorię działalności gospodarczej i podaj adres firmy. Skontroluj, czy znacznik ustawiony na mapie precyzyjnie wskazuje lokalizację sklepu.

Określanie kategorii działalności gospodarczej podczas zakładania wizytówki Google Moja Firma. Źródło: Google
Podawanie adresu firmy podczas tworzenia Profilu Firmy w Google. Źródło: Google
Jednym ze sposobów zweryfikowania osoby, która zakłada wizytówkę sklepu internetowego w Google’u, jest wysyłka kodu pocztą. Jeśli pominiesz ten etap, Google nie będzie wyświetlać wizytówki klientom oraz nie udostępni Ci dodatkowych funkcji, np. publikowania informacji o nowościach w ofercie, akcjach promocyjnych czy specjalnych wydarzeniach.
Weryfikacja wizytówki sklepu internetowego. Źródło: Google
W kolejnych krokach:
- ustalasz godziny otwarcia firmy,
- opisujesz działalność (masz do dyspozycji aż 750 znaków ze spacjami),
- uzupełniasz zdjęcia prezentujące lokalizację firmy (szczególnie fotografie ułatwiające trafienie do sklepu nowym klientom) i asortyment,
- dodajesz produkty, na których promocji szczególnie Ci zależy.
Funkcja dodawania produktów do wizytówki firmy w Google. Źródło: Google
Czy wizytówka Google jest płatna?
Wizytówka Google Moja Firma jest dostępna za darmo. Jeśli zależy Ci na kompleksowym zarządzaniu wizytówką Google’a dla sklepu internetowego, możesz zlecić jej założenie i pozycjonowanie agencji marketingowej świadczącej usługi dla e-commerce. Zakres współpracy może obejmować m.in. optymalizację wizytówki pod SEO i reagowanie na opinie wystawiane przez klientów.
Wizytówka Google dla sklepu internetowego – podsumowanie
- Wizytówka Google Moja Firma (Profil Firmy w Google) umożliwia promowanie sklepu internetowego i stacjonarnego w wynikach wyszukiwania oraz Google Maps. Dzięki wizytówce możesz docierać do klientów, którzy preferują oglądanie produktów na żywo bądź chcą się skonsultować osobiście ze specjalistami przed złożeniem zamówienia.
- Profil Firmy w Google umożliwia m.in. zbieranie pozytywnych opinii klientów, wyświetlanie aktualnych danych kontaktowych i godzin otwarcia sklepu, udostępnianie zdjęć asortymentu na półkach czy komunikację z potencjalnymi klientami w sekcji z pytaniami i odpowiedziami.
- Agencje marketingowe wyspecjalizowane w usługach dla e-commerce oferują kompleksowe zarządzanie Profilem Firmy Google, w tym pozycjonowanie wizytówki sklepu internetowego.