H E L L O

Kalendarz dla e-commerce – najważniejsze okazje i święta dla sklepu internetowego w 2025 roku

Nie musisz prowadzić biznesu sezonowego, aby odnotowywać duże wahania sprzedaży w sklepie internetowym w poszczególnych miesiącach. Motywacje zakupowe konsumentów są uwarunkowane m.in. porami roku oraz cyklicznymi wydarzeniami. Czy wiesz, które daty są najważniejsze dla Ciebie pod kątem promowania produktów? Zobacz listę okazji i świąt wartych ujęcia w strategii marketingowej dla sklepu internetowego w 2025 roku. Dzięki kalendarzowi dla e-commerce nie pominiesz żadnej szansy na pozyskanie klientów!

Jak korzystać z kalendarza dla e-commerce w 2025 roku?

Kalendarz 2025 dla e-commerce przedstawia najważniejsze daty dla sklepów internetowych. Niezależnie od tego, czy rozwijasz biznes w segmencie home & decor, czy budujesz markę na rynku odzieży i obuwia sportowego, odkryjesz okazje i święta, które wykorzystasz do zwiększenia sprzedaży. O czym warto pamiętać w okresie przygotowań do kampanii marketingowych?

  • Social media marketing w e-commerce bazuje na materiałach organicznych (bezpłatnych, czyli np. postach na profilu sklepu internetowego) oraz sponsorowanych (płatnych, czyli np. reklamach na Instagram Stories) publikowanych w czasie rzeczywistym. Jeśli chcesz współpracować z influencerami, wyślij im wcześniej zapytania, aby zarezerwować terminy w najgorętszych okresach sprzedażowych.
  • Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga publikowania treści z wyprzedzeniem sięgającym od kilku tygodni do kilku miesięcy w zależności od branży, konkurencji i parametrów domeny. To oznacza, że artykuły na blogu firmowym, które odnoszą się do letniego sezonu, powinny ujrzeć światło dzienne nawet na początku wiosny.
  • Darmowe narzędzia SEO, np. Google Trends i Ubersuggest, podpowiedzą Ci, kiedy konsumenci najczęściej wpisują zapytania związane z Twoimi produktami w wyszukiwarkę.

Styczeń

Wyższe słupki sprzedaży w e-commerce w styczniu wynikają przede wszystkim z postanowień noworocznych konsumentów. Co roku Polacy planują regularnie trenować, zdrowo się odżywiać i zadbać o work-life balance. Ten okres to okazja dla sklepów internetowych, które mogą promować produkty dla osób stawiających pierwsze kroki w dyscyplinach sportowych lub zmieniających styl żywienia. Inni obiecują sobie, że zajmą się odkładanymi obowiązkami w domu, np. uporządkowaniem pomieszczeń. Te plany sprzyjają sklepom internetowym z branży home & decor. Nie zapominajmy o prezentach na Dzień Babci i Dzień Dziadka! Kilka dni wcześniej konsumenci obchodzą z kolei Międzynarodowy Dzień Pizzy, co jest idealną okazją do promocji produktów w branży FMCG.

Dowiedz się więcej: Jak stworzyć newsletter dla e-commerce?

Fragment newslettera z linkami do bloga, na którym są promowane produkty.

Fragment newslettera z linkami do bloga, na którym są promowane produkty. Źródło: Health Labs Care

Luty

Strategia e-commerce na walentynki powinna obejmować nie tylko święto par, ale także Międzynarodowy Dzień Singla (15 lutego). Sklepy zoologiczne nie mogą pominąć Dnia Kota (17 lutego). Przemyśl zorganizowanie konkursu, w którym poprosisz uczestników o publikowanie zdjęć pupili z oznaczeniem Twojego fanpage’a w social mediach. Dzięki temu rozwiązaniu zwiększysz zasięgi i zbudujesz większą rozpoznawalność marki.

Marzec

Najważniejsza data dla e-commerce to 8 marca, czyli Dzień Kobiet. Konsumenci zamierzający kupić upominki bliskim osobom docenią pomysłowe zestawienia, w których zaproponujesz prezenty z określonej półki cenowej lub kategorii. Spróbuj wykroczyć poza schematy. Czy sklep internetowy dla majsterkowiczów może opublikować treści związane z Dniem Kobiet? Jak najbardziej! Zachęć klientów do przygotowania prezentu DIY. Opublikuj instruktaż w formie filmowej i tekstowej, w którym użyjesz narzędzi ze sklepu.

Symboliczna promocja na e-booki z okazji Dnia Kobiet.

Symboliczna promocja na e-booki z okazji Dnia Kobiet. Źródło: Świat Czytników

Kwiecień

Content marketing dla sklepu internetowego powinien uwzględniać treści, których głównym celem jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów. Prima aprilis to świetna okazja do opublikowania żartobliwego posta lub viralowej rolki. 20 kwietnia wypada Wielkanoc motywująca konsumentów do zakupu wiosennych dekoracji, akcesoriów do pieczenia ciast oraz prezentów dla bliskich osób. Jeżeli prowadzisz księgarnię online, pamiętaj o Światowym Dniu Książki i Praw Autorskich (23 kwietnia).

Maj

Czy produkty w Twoim sklepie internetowym przydadzą się potencjalnym klientom podczas majówki? Jeśli tak, rozważ publikowanie treści przedstawiających asortyment w trakcie użytkowania – w przydomowym ogródku czy nad mazurskim jeziorem. 26 maja wypada Dzień Matki, czyli okazja dla firm z branży beauty, home & decor czy fashion. To również dobry moment na rozpoczęcie kampanii przez sklepy sportowe, które chcą przyciągnąć uwagę konsumentów myślących nad przygotowaniem formy na lato.

Przeczytaj więcej: Skuteczna reklama sklepu internetowego na Instagramie krok po kroku

Kampanie sprzedażowe z okazji Dnia Matki w social mediach rozpoczynają się z ponad dwutygodniowym wyprzedzeniem.

Kampanie sprzedażowe z okazji Dnia Matki w social mediach rozpoczynają się z ponad dwutygodniowym wyprzedzeniem. Źródło: Indigo Nails

Czerwiec

Najmłodsi świętują nie tylko Dzień Dziecka (1 czerwca), ale również zakończenie roku szkolnego. Nie zapominaj także o Dniu Taty (23 czerwca). Co więcej, to ostatni dzwonek na zaplanowanie rodzinnych wakacji, szczególnie w najpopularniejszych lokalizacjach turystycznych. Cieplejsze dni skłaniają konsumentów do poszukiwań takich rozwiązań, jak klimatyzatory, wiatraki, zasłony termiczne czy butelki z wkładami chłodzącymi.

Lipiec

1 lipca miłośnicy czworonogów obchodzą Dzień Psa. Sklepy zoologiczne powinny promować szczególnie akcesoria przydatne podczas wspólnych wyjazdów z pupilami oraz umilające im najgorętsze dni (np. maty chłodzące). Branża FMCG może zwiększyć sprzedaż z okazji Światowego Dnia Czekolady (8 lipca) czy Dnia Frytek (13 lipca). 22 lipca wypada Światowy Dzień Mózgu, który warto wykorzystać jako okazję do promocji suplementów.

Promocje w sklepach zoologicznych mogą polegać na otrzymywaniu gratisów do zamówień o określonej wartości.

Promocje w sklepach zoologicznych mogą polegać na otrzymywaniu gratisów do zamówień o określonej wartości. Żródło: Zooplus

Sierpień

W Dniu Miłośników Książek (9 sierpnia) promuj nie tylko literaturę, ale także produkty dla moli książkowych (np. dekoracyjne podpórki do książek) oraz upominki nawiązujące do ich hobby (np. koszulki ze śmiesznymi napisami). Kiedy rodziny wracają z sierpniowych urlopów, sklepy internetowe rozpoczynają pracę nad kampaniami związanymi z powrotem do szkoły. Ten okres obfituje w zakupy akcesoriów papierniczych, odzieży i obuwia.

Wrzesień

Chociaż początek astronomicznej jesieni wypada dopiero 23 września, to wielbiciele tej pory roku zaczynają wypatrywać ozdób z dyniami, liśćmi czy szyszkami już na początku miesiąca. To czas ważny nie tylko dla branży home & decor, ale także fashion i beauty. Konsumentki zaczynają się rozglądać za modnymi stylizacjami i kosmetykami stosowanymi w okresie jesienno-zimowym, np. kuracjami z retinolem. Ponadto pamiętaj, że Dzień Chłopaka (30 września) obchodzą nie tylko nastolatkowie, ale także dojrzali mężczyźni.

Październik

1 października to kumulacja nietypowych świąt:

  • Międzynarodowego Dnia Wegetarianizmu,
  • Międzynarodowego Dnia Osób Starszych,
  • Międzynarodowego Dnia Muzyki,
  • Międzynarodowego Dnia Kawy,
  • Światowego Dnia Ptaków.

Jeżeli produkty w Twoim sklepie internetowym wpisują się w więcej niż jedno święto, możesz zaplanować co najmniej dwie kampanie marketingowe, ale w innych kanałach promocji. Rozważ m.in. zaoferowanie stałym klientom zniżek na produkty wegetariańskie i wegańskie (to nie tylko artykuły spożywcze!) w newsletterze. Ponadto październik mija pod znakiem Halloween, które stanowi okazję do promowania m.in. dekoracji, kosmetyków czy odzieży.

Może Cię zainteresować: Jak wypromować sklep internetowy i dotrzeć do nowych klientów?

Listopad

1 listopada to Światowy Dzień Wegan, aczkolwiek Wszystkich Świętych sprawia, że uwaga konsumentów skupia się przede wszystkim na wspominaniu bliskich osób. Inne nietypowe święta to Światowy Dzień Ergonomii (12 listopada), Dzień Seniora (14 listopada) czy Dzień Pluszowego Misia (25 listopada). Niemniej te okazje są przyćmione przez Black Friday (28 listopada).

Wiele sklepów internetowych oferuje konsumentom promocje przez kilka tygodni, przekształcając Black Friday w Black Weeks.

Wiele sklepów internetowych oferuje konsumentom promocje przez kilka tygodni, przekształcając Black Friday w Black Weeks. Źródło: Empik

Grudzień

Zanim konsumenci wpadną w mikołajkowe i przedświąteczne szaleństwo, będą oczekiwać promocji z okazji Cyber Monday (1 grudnia). W tym okresie wypada również Dzień Darmowej Dostawy, który warto połączyć z promocjami z okazji Bożego Narodzenia, aby zwiększyć przewagę konkurencyjną. Jeżeli sylwester kojarzy Ci się wyłącznie z głośnymi imprezami, to pamiętaj, że część konsumentów preferuje spędzenie tego dnia w domowym zaciszu. Końcówka roku wiąże się z falą zamówień w sklepach papierniczych, które sprzedają organizery, kalendarze czy planery.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami.
Wyślij wiadomość